Sunday, October 28, 2012

Sambutan Hari Raya AidilAdha (SAADAH) Perubatan 1433H - Jamuan Hari Raya

Bismillahirrahmanirrahim..

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh..

     Saban tahun, Sambutan Hari Raya AidilAdha disambut oleh semua orang islam. Pada tahun ini PERUBATAN telah mengadakan jamuan hari raya aidiladha pada 11 Zulhijjah bersamaan 27 Oktober 2012  yang bertempat di Masjid As-Salam, Hayyu 'Asyir. Tujuan SAADAH dilakukan pada tahun ini dengan bertemakan "Sirah Disusuri,Tadhiyyah Dihayati" adalah untuk mendalami kembali sirah perjuangan dan pengorbanan para anbiya' dan mengambil pengajaran daripadanya serta berusaha mempraktiknya, mengeratkan hubungan silaturrahim sesama pelajar dan juga ingin menambah ilmu pengetahuan atau thaqafah mengenai ibadah korban.

Sambutan Hari Raya AidilAdha 1433H

     Sambutan ini bermula pada jam 8.00 pagi sehingga jam 3.00 petang. Pada jam 8.00 - 9.00 pagi adalah acara pendaftaran, kehadiran tetamu dan pelajar.

Antara peserta yang datang awal~

Kemudian setelah sesi pendaftaran selesai dalam jam 9.00 pagi, acara diteruskan dengan Ucapan oleh pengarah program SAADAH iaitu saudara Muhammad Afnan bin Fakhrurazi

Pengarah program SAADAH
Muhammad Afnan bin Fakhrurazi

     Setelah ucapan oleh pengarah program, ucapan diteruskan lagi oleh Presiden PERUBATAN iaitu saudara Wan Ahmad Hafizi bin Wan Junaidi

Presiden PERUBATAN
Wan Ahmad Hafizi bin Wan Junaidi

     Kemudian ucapan diteruskan lagi dengan ucapan perasmian yang disampaikan oleh Wakil Kedutaan Malaysia seterusnya merasmikan SAADAH.

Wakil Kedutaan Malysia

Antara isi kandungan ucapan beliau ialah

  • Kesatuan adalah satu cabaran sebagai organisasi besar seperti PERUBATAN dengan ahli yang ramai dan pelbagai latarbelakang
  • PERUBATAN adalah salah satu persatuan yang kemas organisasinya, dan sedikit perkara yang perlu diperbaiki adalah dari cara kerja dan matlamat dari semasa ke semasa
  • Kita melakukan kebajikan bukan untuk mengangkat diri sendiri atau mendapat nama tetapi untuk memberi manfaat kepada orang lain.

Wakil Kedutaan Malaysia merasmikan SAADAH

     Kemudian kira-kira jam 10.30 pagi, majlis SAADAH diteruskan lagi dengan acara penyampaian hadiah kepada para pemenang pertandingan mencipta logo, artikel, dan juga fotografi. Pertandingan ini dilakukan bermula pada 14 Oktober 2012 sehingga 18 Oktober 2012. Bagi pertandingan mencipta logo, peserta diminta untuk mencipta logo mengikut kreativiti masing-masing sama ada melalui lukisan tangan ataupun grafik komputer. Bagi pertandingan mengarang artikel pula, ianya terdiri daripada 7 karya kreatif sama ada cerpen, komik, pantun, puisi, tazkirah dan lain-lain manakala bagi pertandingan fotografi dan wallpper pula,ianya adalah mengikut konsep bebas.

Pertandingan SAADAH


      Proses Pengundian dilakukan berdasarkan kepada bilangan jumlah like di page facebook mediaPERUBATAN yang bermula pada 20 Oktober 2012 sehingga 22 Oktober 2012 dan juga daripada penilaian juri yang dilantik dan dipilih.

Pemenang mencipta logo

Pemenang Fotografi

Pemenang mengarang artikel

     Kemudian acara diteruskan lagi dengan pengenalan Biro Sukan dan Aktiviti Luar oleh saudara Arif Rukaini.

Exco PERUBATAN Pusat
Biro Sukan dan Aktiviti Luar
Arif Rukaini

 Kemudian acara diteruskan lagi  dengan Slot Fiqh Perubatan


Adik IM, jangan nakal2 kat belakang ye!!

Ada ke gambar orang tengah tido

Setelah slot Fiqh Perubatan selesai, ada yang rasa mengantuk dan sebagainya. Mari kita hilangkan mengantuk dengan mendengar persembahan dari kumpulan Voice Of Syifa' (VOS)



Kumpulan Voice Of Syifa'

     Seusai persembahan oleh wakil Universiti kini tiba pula acara yang kadang-kala digemari oleh orang ramai yang boleh membawa tuah kepada mereka pada hari itu adalah cabutan bertuah. Hanya 5 Ikhwah yang bertuah sahaja dapat hadiah.. Siapakah gerangan orangnya?? Kita tengok siapa yang kena??


Amirul Arif


Cabutan bertuah no 388


     Setelah selesai cabutan bertuah, kita ada satu lagi acara sebelum acara kemuncak Solat dan makan iaitu acara penyampaian hadiah kepada pemenang kostum, persembahan dan pelapah terbaik. Kemudian Solat dan makan tengah hari

Amik gambar dulu dengan Presiden PERUBATAN sebelum makan

Yok mangan yok!!

Alahai, Comelnya abang ijat ni...

Mmmmmgghhh.... geramnya aku dengan pipi awok ni.
Rasa nak picit2 je

     Selepas solat dan makan, ada yang meneruskan program masing-masing dengan cara balik ke kampung halaman sendiri dan ada juga yang menziarahi ke kampung-kampung negeri lain dengan hanya bejalan kaki yang tidak mengambil masa yang lama untuk sampai ke destinasi yang dituju sehingga waktu malam.

     Sekian sahaja laporan disampaikan setakat ini, kita bertemu lagi di waktu yang lain.

No comments:

Post a Comment

get this widget here

Blog Ahli GenIVA

Cursor Berkilau

MAGNIFY IMAGE

MAGNIFY IMAGE

Animated Recent Post Widget

FOLLOW + DASHBOARD

Disable Right Click

Who's Among Us

OBJEK KELILING MOUSE

MAGNIFY IMAGE

Who's Among Us

Back to Top

wibiya widget